Cilinderkoppakking



Plus 4 more
Bij deze auto, bouwde t koelsysteem zo enorm veel druk op waardoor t koelkanaaltje bij de koppakking was doorgebroken. Deze gedemonteerd, alles schoon gemaakt, nieuwe pakking, kopbouten, distributie en waterpomp gemonteerd. Hij loopt weer als een trein!
Stap 1: Distributie, waterpomp en koppakking.

Ten eerste, beginnen we met t koelsysteem af te tappen, let wel op dat je dit bij een koude motor doet om te voorkomen dat alles krom trekt.
Rechtsvoor wiel, met wielkuip eruit. Multiriem loshalen. Krukaspoelie losmaken. Distributie op tijd zetten, bdp en odp, als je dit niet doet draaid zo je motor in elkaar, en ben je verder van huis. Waterpomp losdraaien, let op hier kan ten alle tijden nog koelvloeistof uit komen. Kleppendeksel eraf, en de cilinderkopbouten 1 voor 1, kruislings een slag los maken. Cilinderkop was bij deze auto recht. Dus hoefde niet gevlakt te worden. Helemaal schoon gemaakt, onderblok schoongemaakt. Nieuwe koppakking ertussen gelegd, kopje erop, nieuwe kopbouten, en kruislings vast draaien. Dit is op te zoeken op welke volgorde. Alles weer dichtmaken, koelsysteem ontluchten. En rijden maar