Restauratie DKW RT125 2h bouwjaar 1957
Vorig jaar maart werd mij een DKW RT 125 2H aangeboden. Deze bleek eind jaren 80 gedemonteerd te zijn en is nadien in kratten opgeslagen in een oude schuur. Alle onderdelen waren erg vies en roestig. Desondanks heb ik de motor gekocht en ben ik gestart met het restaureren, onder het motto " Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan"
Stap 1
Als eerste heb ik alles schoongemaakt met de hogedrukspuit, remreiniger en WD40 , daarna gekeken of alles aanwezig was. Tijdens deze werkzaamheden kwam ik nog een oude krant tegen uit 1989 waar de boutjes en moertjes in verpakt waren!
Stap 2
Na het schoonmaken zijn motor en chassis gestraald. Enkele onderdelen zaten erg vast, maar met WD40 en soms wat hitte is het toch gelukt alles los te schroeven. Na het stralen kwam het achterspatbord op de werkbank voor het dichtlassen van alle gaten.
Stap 3
Omdat er een accu klem miste heb ik deze opnieuw gemaakt van rvs strippen.
Stap 4
Na dagen van schuren en plamuren konden alle onderdelen in de primer.
Stap 5
Alle aluminium delen zijn met WD40 en scotch and bright gepolijst.
Stap 6
Na de primer kon alles gespoten worden!
Stap 7
Na bijna een jaar was het zover! Alle onderdelen konden in elkaar geschroefd worden!
Stap 8
Een leuke stap in de restauratie, het opnieuw spaken van de wielen!
Stap 9
Na ongeveer een jaar is alles afgerond. Ik ben erg blij met het eindresultaat!